13 Ağustos 2009 Perşembe

MoMA' da Yazını Planla

moma-facebook-muze-pazarlama
Museum Of Modern Art yani nam-ı diğer MoMA yeni interaktif sitesi ile ziyaretçilerin yaz planlarına müzeyi de dahil ediyor. Summer at MoMA isimli bu uygulama yaz boyunca müzedeki etkinlikleri sizin yerinize araştırıyor ve sizin için sıralıyor. Peki MoMA bizim tercihlerimizi nereden mi biliyor? Söyleyelim;

Sosyal paylaşım sitelerinin en popülerlerinden biri olan Facebook' u sadece bir ortam olarak kullanmakla yetinmeyen MoMA, siteyi bir araç olarak kullanıyor. mydayat.moma.org adresinden siteye ulaşıyor ve müzeyi ziyaret edebileceğiniz tarih aralığını işaretliyorsunuz. Açılan ekranda size iki seçenek sunuluyor. Dilerseniz MoMA Summer sayfasında kendi hesabınızı oluşturuyor ve özelliklerinizi buraya ekliyorsunuz ve kişisel beğenilerinize göre etkinlikleri görebiliyorsunuz. Eğer böyle bir hesap oluşturmakla uğraşmak istemezseniz; MoMA facebook hesabınızda "text mining" yaparak sizin kişisel tercih ve zevklerinizi öğreniyor ve bu bilgileri kullanarak size uygun sergi ve etkinliklerin bir listesini sunuyor. Bir dahaki ziyaretinizde de sizi hatırlıyor. bu sayfayı kullanarak ziyaret bilgilerine ulaşabiliyor, bir gününüzü planlayabiliyor, biletinizi satın alabiliyorsunuz.


Sosyal paylaşım sitelerinin birer ortam olarak müze için önemi konusuna daha önce değinmiştik. Ama bu örnek gösterdi ki bu siteler sadece birer ortam olarak değil; araç olarak da müzenize fayda sağlayabilirler. Müzeniz için oluşturacağınız uygulamalarda ziyaretçilere ulaşmak için sosyal ağları bu şekilde de kullanabilirsiniz. Böylece hem aynı bilgileri tekrar tekrar yazmaktan sıkılan ziyaretçilerinizi tekrar zahmete sokmamış olur hem de ziyaretçiniz hakkında en kapsamlı (ve uzun süredir orada birikmekte olan) bilgiye kısa yoldan ulaşmış olursunuz.

Tek yapmanız gereken müzenizi pazarlamak konusunda yaratıcı olabilmek ve müze markasını mümkün olan her yolla vurgulamak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...